У комплексній реабілітації трудова реабілітація відноситься до завершального етапу перед працевлаштуванням учня-випускника з обмеженими можливостями. Трудова реабілітація підсумовує ефективність проведення всіх попередніх видів реабілітації в цілому.

Перед майстрами виробничого навчання, реабілітологами та соціальними працівниками в кожному індивідуальному випадку ставиться завдання з трудової реабілітації:

  • поновлення трудової діяльності учня;
  • пристосування та створення робочого місця з урахуванням безпеки раці та особливих потреб учня, його фізичних можливостей;
  • раціональне працевлаштування.

Для досягнення цієї мети в училищі створений і постійно розширюється навчально-виробничий комплекс, що дає можливість здійснювати систему заходів, розроблених з урахуванням фізичних, розумових і психічних можливостей учня з обмеженими можливостями, спрямованих на оволодіння ним трудовими навичками, забезпечення трудової діяльності та адаптацію у виробничих умовах.

Професійно-практичну підготовку, форми і методи виробничого навчання в ЖВПУ-І обираємо залежно від особливості професії, за умови повного виконання навчальних планів і програм.

Отже, будучи комплексною, багаторівневою, етапною і динамічною системою взаємопов'язаних дій, реабілітація спрямована на відновлення людини в правах, статусі, здоров'я, дієздатності, у власних очах і перед обличчям оточуючих, а мета її в даний час − це відновлення соціального статусу інваліда, досягнення ним матеріальної незалежності і його соціальна адаптація шляхом відновлення або компенсації порушених або втрачених здібностей до виконання суспільної, професійної і побутової діяльності у відповідності з інтересами, обліком потенційних можливостей, створення умов для повернення учня з особливими потребами до нормальної соціальної життєдіяльності.