Соціальна реабілітація – це система заходів, яка спрямована на відновлення морального, психічного та фізичного стану молоді, їх соціальних функцій, приведення індивідуальної чи колективної поведінки у відповідність до загальновизнаних суспільних правил і норм.

Зміст соціальної реабілітації полягає в реконструкції соціокультурного оточення з різними категоріями молоді, допомозі у комунікації та навчанні, цілеспрямованій соціально-психологічній роботі з близькими та родичами; допомозі у професійному самовизначенні, сприянні працевлаштуванню; організації дозвілля та спілкування; виявленні творчих здібностей; охороні прав молоді; медичному, педагогічному, психологічному патронажі; створенні позитивної громадської думки щодо багатоаспектності проблем молоді.

Але необхідно пам’ятати, що соціальна діяльність учня училища найбільше залежить від її самооцінки, яка виступає важливим регулятором поведінки. Адекватність самооцінки загалом залежить від соціальної зрілості індивіда, його життєвого досвіду, а також отриманої освіти. Самооцінка — це думка та судження людини про саму себе, про свої якості, достоїнства, переваги над іншими та про свої недоліки, а також діяльнісні здібності, потенціальні можливості та про своє місце посеред інших і про соціальну значимість діяльності, якою вона займається та її ефективність.

Соціально-реабілітаційна діяльність учня з особливими потребами залежить від багатьох, на нашу думку, взаємопов'язаних та взаємообумовлених важливих чинників: соціальної зрілості та соціальної компетентності, успішної соціалізації, активної соціальної діяльності при адекватній самооцінці, саморегуляції та самоорганізації власного життя. Важливу роль при цьому відіграватимуть такі властивості індивідів, що виражатимуться в їх здатності швидко та адекватно модифікувати свою діяльність при виникненні нових обставин, легко та швидко засвоювати нові реалії в різноманітних сферах життєдіяльності, знаходити адекватні способи вирішення неочікуваних проблем та виконання нестандартних завдань.

Саме з цією метою соціально-психологічна служба ЖВПУ-І проводить наступні заходи соціальної реабілітації учнів:

  • Розвиток рiзноманiтних життєво важливих пізнавальних навичок.
  • Підвищення рівня самооцінки особистості.
  • Здатність до творчого самовираження.
  • Розвиток навичок спілкування.
  • Формування в учнях активної життєвої позиції.
  • Навчання в музично-драматичних колективах, вокальних або хореографічних студіях, рiзноманiтних гуртках.
  • Участь у фестивалях, концертах, конкурсах, театралізованих показах.

Методики соціальної реабілітації що використовуються в ЖВПУ-І :

  • арттерапія;
  • бібліотекотерапія;
  • ізотерапія;
  • музикотерапія;
  • гарденотерапія тощо.