Освітньо-навчальний напрямок

Мета: Забезпечення психолого-педагогічного супроводу реалізації навчальних програм .

Задачі:

  1. Виявлення вікових та індивідуальних особливостей розвитку учнів з особливими потребами та їх врахування  в організації навчальної діяльності.
  2. Виділення умов і факторів розвитку навчальних досягнень учнів з особливими потребами з урахуванням вікових змін та динаміки особистісного розвитку.
  3. Підбір методів і засобів оцінки сформованості універсальних навчальних дій.

Напрямки роботи:

  1. Консультування педагогів з питань удосконалення навчально-виховного процесу (супровід індивідуально освітнього процесу, надання допомоги педагогам у плануванні навчального процесу з урахуванням вимог державних стандартів).
  2. Діагностика сформованості навчальних дій по завершенні певного етапу навчання (першокурсники, випускники).
  3. Просвіта – подолання хибних психологічних знань у педагогів та батьків.

З метою розвитку цього напрямку психологічною службою проводиться ряд заходів: проведення тренінгів,круглих столів,робота з молодими педагогами.

Основна тематика яких є:комунікативна компетентність педагога, психологічні основи педагогічного спілкування, робота з підлітками девіантної поведінки(тренінг психологічної компетентності вчителів), корекція поведінки вчителя у роботі з підлітками та багато іншого

Ідивідуально-орієнтований напрямок

Мета:Створення умов для виявлення загальних та спеціальних здібностей у учнів з особливими потребами, їх розвиток і підтримка в навчальному середовищі.

Задачі:

  1. Здійснити підбір діагностичного комплексу для виявлення здібностей у підлітків з особливими потребами з урахуванням вікових особливостей.
  2. Створити банк учнів.
  3. Підвищення психологічної компетентності педагогів, батьків через просвітницьку діяльність по роботі з учнями з особливими потребами.

Напрямки роботи:

  1. Діагностика здібностей до навчального процесу.
  2. Корекція і розвиток, що направлені на розвиток особистості учня.
  3. Профілактика. Співпраця з педагогами і батьками з метою попередження відхилень у поведінці, які сприяють соціалізації учня.

З метою розвитку цього напрямку психологічною службою проводяться заходи: тренінгові заняття з учнями,батьками,педагогічним колективом.

Заняття-тренінг «Спілкування — це...»

  • Стрес і прийоми його регуляції «Психологічний тренінг для підлітків»
  • Конфлікти та їх вирішення
  • Година спілкування з психологом на тему: «Будь собі кращим іншому»
  • Тренінг адаптивності або особистісного зростання для  учнів І курсу

Та багато інших спрямованих на розвиток та самопізнання наших учнів.

Корекційний напрямок

Мета: Створення умов для забезпечення психологічної корекції недоліків у розвитку учнів з особливими потребами.

Задачі:

  1. Виявити освітні потреби учнів з особливими потребами (обмеженими фізичними можливостями), що обумовлені недоліками у їх фізичному чи психічному розвитку.
  2. Визначити особливості організації навчального процесу для зазначеної категорії дітей у відповідності до їх індивідуальних особливостей розвитку;
  3. Здійснити індивідуально-орієнтовану психолого-педагогічну допомогу зазначеної категорії учнів з особливими потребами.

Напрямки роботи:

  1. Діагностичний напрямок. Організація і забезпечення психолого-медико-педагогічного обстеження дітей з особливими потребами для виявлення недоліків у розвитку і особливих освітніх потреб.
  2. Консультування – інформування усіх учасників освітнього процесу по питаннях пов’язаних з особливостями освітнього процесу для даної категорії дітей з метою створення адаптивного середовища, яке дозволяє забезпечити повноцінну інтеграцію і особистісну саморегуляцію в освітньому середовищі.
  3. Корекційний напрямок. Зменшення виваженості відхилень (патології), їх поведінкових наслідків, попередження вторинних відхилень у розвитку, забезпечити максимальну реалізацію реалібітаційного потенціалу дитини.

Духовно-моральний напрямок

Мета: Створення умов для супроводу процесу духовно-морального розвитку і виховання підлітків в освітньому просторі.

Задачі:

  1. Відобразити теоретичні основи морально-духовного розвитку і виховання учнів.
  2. Показати особливості духовно-морального розвитку і виховання учнів на різних вікових етапах.
  3. Розробити проекти, які спрямовані на психологічний супровід процесу духовно-морального розвитку і виховання підлітків у навчальному закладі.

Напрямки роботи:

  1. Профілактика попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, розробка конкретних рекомендації педагогічним працівникам з надання допомоги у питаннях виховання, навчання і розвитку з врахуванням вікових та індивідуальних особливостей.
  2. Індивідуальна та групова діагностика – виявлення найбільш важливих особливостей діяльності, поведінки і психічного стану учнів , які повинні бути враховані у процесі супроводу.
  3. Консультування (індивідуальне, групове) – надання допомоги і створення умов для розвитку особистості.
  4. Розвивальна робота (індивідуальна, групова) формування потреби у нових знаннях, можливості їх набувати і реалізувати у діяльності і спілкування.
  5. Корекційна робота (індивідуальна, групова) – організація роботи з учнями що мають проблеми у навчанні, поведінці і особистісному розвитку (на основі результатів психодіагностики).
  6. Психологічна просвіта – формування потреби у психологічних знаннях, бажання використовувати їх у інтересах власного розвитку;

Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту.

Психологічно-реабілітаційний напрямок.

Мета: Створення здоров’я зберігаючого середовища, що сприяє розвитку особистості учня шляхом формування умов, що сприяють саморозвитку і самовираженню учня.

Задачі:

  1. Сформувати уявлення про позитивні фактори, що впливають на збереження здоров’я.
  2. Навчити учнів усвідомлено вибирати вчинки, поведінку, що дозволяють зберегти і укріпити здоров’я.
  3. Сформувати уявлення про раціональну організацію режиму дня, навчання і відпочинку, рухової активності;
  4. Дати уявлення про вплив позитивних і негативних емоцій на здоров’я, у тому числі які виникають під час спілкування з комп’ютером, переглядом телепередач, участі у азартних іграх.
  5. Навчити навикам емоційного розвантаження.
  6. Сформувати навики позитивного комунікативного спілкування;
  7. Сформувати уявлення про основні компоненти культури здоров’я і здорового способу життя.

Напрямки роботи:

  1. Профілактична робота з учителями – навчання педагогів встановленню психологічно-грамотної, розвиваючої системи взаємостосунків з учнями, яка базується на взаєморозуміння і взаємному сприйнятті один одного. Педагоги навчаються навикам формування адекватної Я-концепції, шляхам вирішення проблем, надання психологічної підтримки у процесі їх взаємодії зі учнями та колегами.
  2. Профілактична робота з учнями з метою формування у них знань, установок, особистісних орієнтирів і норм поведінки, що забезпечують збереження і укріплення, фізичного, психологічного і соціального здоров’я.