Якщо театр починається з вішалки, то навчальний заклад− з Дня відкритих дверей. Саме після цієї події більшість абітурієнтів приймають остаточне рішення: вступати чи ні в обраний навчальний заклад. Отже, які моменти необхідно з'ясувати на дні відкритих дверей, щоб враження про вузі було найбільш об'єктивним?

ЗМІСТ:
  • Хто рано встає ...
  • Регламент Дня відкритих дверей
  • Слово директора
  • Тринадцять важливих питань директору
  • Фігура умовчання

Більшість навчальних закладів проводять дні відкритих дверей навесні або восени. Зазвичай інформація про цей захід афішується досить широко: оголошення на офіційних сайтах та інформаційних стендах, анонси в спеціалізованих виданнях і т. п. Йти на день відкритих дверей не обов'язково, але бажано: потрібно це в першу чергу самому абітурієнтові. В ідеалі добре б «відмітитися» на цих зборах кілька разівщоб остаточно визначитися з професією, узнати більше про учнівське життя і навесні - щоб з'ясувати умови вступу.

Хто рано встає ...

День відкритих дверей - захід досить довгий: починається він, як правило, о 10 ранку і триває п'ять-шість годин. З огляду на, те що попереду практично весь день, може виникнути спокуса прийти пізніше - мовляв, часу багато, ще все встигну. Насправді на дні відкритих дверей варто з'явитися за півгодини до початку офіційної частини, щоб озирнутися, ознайомитися з порядком денним, вивчити рекламні буклети і методичні брошури.

РЕГЛАМЕНТ ДНЯ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ

Дні відкритих дверей у всіх навчальних закладах будуються за однією схемою: загальний збір - вступна частина, слово директора - виступ ще двох-трьох чоловік з адміністрації - консультації в аудиторіях. Після офіційної частини абітурієнти та їх батьки отримують можливість задати всі запитання. Як показує практика, гості воліють надсилати до адміністрації записки із залу: багато хто соромиться звертатися до директора особисто. Найпопулярніші питання можна умовно розділити на дві групи: загального характеру (навчання, проживання в гуртожитку, їдальня, лікаря та медичне обслуговування) І конкретні, тобто стосуються певної професії і т. п. Останні краще ставити не на загальних зборах, а безпосередньо при спілкуванні з головами методичних комісій - в цьому випадку ви отримаєте більш вичерпну відповідь.

СЛОВО ДИРЕКТОРА

Звернення директора до абітурієнтів - ключовий момент дня відкритих дверей. По тому, яким чином побудована мова, можна багато чого сказати про навчальний заклад. В ідеалі цей монолог повинен бути максимально конкретним: гості хочуть почути розповідь про специфіку даного навчального закладу, а не про систему професійної освіти в цілому. Мета звернення директора - пояснити абітурієнтам, чим цеучилище відрізняється від десятків йому подібних, чим особливо ціна професійна освіта, здобута тут, які перспективи чекають випускників. Якщо мова складається з нескінченних дифірамбів на адресу almamater і - гірше того - негативних висловлювань про колег з «конкуруючих організацій», саме час замислитися, чи так уже все добре в «датському королівстві».

ДЕСЯТЬВАЖЛИВИХ ПИТАНЬ ДИРЕКТОРУ

Звернення директора закінчилося, і настав час ставити питання. В ідеалі список питань які вас цікавлять краще скласти дома, інакше багато чого можна забути або упустити. Отже, що необхідно уточнити на дні відкритих дверей?

  1. Статус ПТУ: зазвичай абітурієнти обізнані заздалегідь, в якій навчальний заклад вони збираються вступати - державний чи недержавний. Проте, якщо навчальний заклад не входить в «першу десятку», якщо інформації про нього не дуже багато, краще цей пункт зайвий раз уточнити. Якщо вуз недержавний обов'язково дізнайтеся, чи є у навчального закладу ліцензія та свідоцтво про державну акредитацію. Ці документи - основні: перший гарантує право на організацію навчання як такого, другий - право видавати дипломи державного зразка. До речі, наявність свідоцтва про проходження акредитацію потрібно уточнити і в державному вузі - особливо це стосується нових, недавно відкрилися професій.
  2. Вступні випробування: порядок проведення конкурсного відбору за обраною вами професією, терміни, особливості.
  3. Конкурс і прохідний бал: як правило, в якості орієнтира наводяться дані минулого року, але не варто забувати, що конкурс є досить неточним «вимірювальним приладом»: багато абітурієнтів подають документи одразу в кілька навчальних закладів, в цьому випадку число «міфічних» претендентів на одне місце може значно перевищувати реальні цифри.
  4. Пільги: якщо ви ставитеся до тієї чи іншої групи пільговиків, має сенс уточнити, яким чином ваше право може реалізуватися в конкретному закладі: які документи і довідки необхідно зібрати.
  5. Гуртожиток: вільні місця, умови заселення (платно / безкоштовно, відразу або через якийсь час з моменту зарахування до навчального закладу).
  6. Викладацький склад: співвідношення кількості власних і позаштатних педагогів, число викладачів з вченими ступенями. У навчальному закладі може бути близько 30-40% позаштатних викладачів - зазвичай це практики, що поєднують основну роботу з викладанням. Таке співвідношення вважається найоптимальнішим для прогресивного навчального закладу.
  7. Матеріально-технічна база: оснащення училища комп'ютерами, наявність бібліотек (в тому числі і електронних), спортивних майданчиків, баз відпочинку і т. п.
  8. Особливості платного навчання: це питання актуальне і для комерційних, і для державних навчальних закладів. Потрібно з'ясувати ряд деталей: скільки доведеться платити на рік, чи є можливість отримати кредит на освіту, чи планується збільшення вартості навчання протягом наступних трьох років. Якщо ви збираєтеся вчитися за гроші, можна попросити для ознайомлення зразок договору, який укладається між учнем і ПТУ.
  9. Практика: можливість стажувань за кордоном, контакти ПТУ з потенційними роботодавцями, перспективи подальшого працевлаштування.

ФІГУРА УМОВЧАННЯ

По тому, як директор та інші учасники Дня відкритих дверей відповідають на питання аудиторії, можна скласти думку не тільки про їх ораторські здібності, але і про «прозорість» та відкритість навчального закладу в цілому. Насправді на презентації не місце «туману» і флеру таємничості - кожне питання має знаходити конкретну, вичерпну відповідь. Всі аспекти, пов'язані з навчанням та перебуванням майбутнього учня в навчальному закладі не можуть бути предметом комерційної таємниці.